6 Haziran 2014 Cuma

Muzisyenanne Doğarken :)

  
         Herkese aylar sonra merhaba...

Ekim ayından beri hiç yazı yazmamışım.Aslında blog yazamayı bir ara sadece laf koyma sanatına çevirmiştim.Çok şükür büyüdüm.Ve müzisyenanne ismi ile sosyal medya ve blogger dünyasından birçok arkadaş edindim.Onlardan aldığım tavsiyeler ve ısrarlarla tekrar blog yazamaya başlıyorum.

   Ancak şimdiden söyliyim davetli olduğum lansmanları tabiki yazacağım ama genelde hep komik ve günlük tarzında olacak  yazılarım.Çünkü yeterince sizi bilgilendirecek yazılar yazan blogger olduğuna inanıyorum :) Beni rahatlamak için takip edebilirsiniz.Güldürme garantisi veririm.



     Denizli 'li  Yılmaz & İsmet Kahraman 'nın 1979 kurulan mutlu yuvasının ilk meyvesi olarak 12-05-1981 yılında dünyaya gelmişim.Makine Mühendisi babam henüz askerken annemle evlendikleri için astsubay olan babama eşlik etmek için annemde Gaziantep'e asker eşi olarak  gelin gitmiş :) Annem bana Gaziantep'te hamile kalmış.Yani kütüğüm Denizli ama temelim Gaziantep doğumum İstanbul :) Tam ortaya karışık ..
          
    
Benim babam çocukluğundan beri çok yaramaz ama çok yaratıcı ve çalışkanmış.Hatta şu anda Türkiye'ni en zenginlerinden olan Ahmet Zorlu ile aynı ilkokulda okumuşlar :))) Babam okumayı seçmiş Ahmet bey ticareti.Denizli Babadağ 'da o dönemlerde ortaokul ,lise olmadığı için babam daha ufacık yaşında Merkez de bir ailenin yanına yerleştirilmiş ve orada okumuş.Hatta yanında kaldığı aile sürekli bakla pişirdiği için hala baklayla arası pek yoktur.Gel gelelim yıllar geçmiş babam mezun olmuş İstanbul'da Diş Fakültesini kazanmış.Tesadüfe bakınki babamın babası yıllarca dişçi yanında asistan olarak çalıştığından dedeme de hep dişçi Hilmi derlerdi ancak dedem yinede babamın kazandığı bölüme sevinmemiş.Çünkü maalesef dışarıya bonkör olan dedem çocuklarına çok daha acımasızmış.Babamın yıllarca yalvarmasına rağmen ona hiç bisiklet almamış.Hatta yaramazlık yapıp düşüp eve geldiğinde birde üstüne dedemden dayak yermiş.Bundandır sebep benim ve kardeşimin her boy bisikleti var ve babam sonsuz sabrı ile her hatamızda bizi sevgisi ile dövdü.Haa gerçi kardeşimin pek hata yaptığı görülmemiştir.Ben ikimiz adınada hayatı zindan ettim babama :))

    Neyse babamın kazandığı dişçilik fakültesinin harçları çok yüksek olunca dedem onun o bölümde okumasına izin vermemiş babamda başka bir tercihi olan Yıldız Teknik Ünv.Makine Mühendisliği 2.öğretime kayıt olmuş.2. öğretim çünkü gündüzleri taksi de çalışıp eğitim masraflarını çıkarmış.Yani benim babam soyadı gibi tam bir kahraman.

     Annemle babam ailelerin bir araya geldiği bir yemekte tanışıp aşık olmuşlar.Taksim Maksim 'de yapılan nişanlarında o dönemin en ünlü şarkıcısı Erol Büyükburç sahne almış.Kadere bakın yıllar sonra büyüyen piyanist olan kızları nişanlarında sahne alan sanatçının piyanisti oldu :)

        
     Benim annem Kadiköy Moda 'da oturan  çok varlıklı bir fabrikatör babanın kızı olarak babamla evlenmiş.Babam o zaman yeni mezun Alarko 'da çalışan 26 yaşında  makine mühendisiymiş.Annem Kadiköy Anadolu Lisesi son sınıftayken nişanlanmışlar.Annem Ege Ünv.İngilizce Öğretmenliği Bölümünü kazanmış ama aşk ağır basmış ve 20 yaşında evlenmiş.Zaman zaman ünv.mezunu çalışan kariyer yapan anneleri görünce anneme kızardım o da okusaymış keşke bir mesleği olsaymış derdim.Üniversiteyi bitirip evlenseymiş diye sorarasanız eğer ,ona da babam izin vermemiş ayrılırız demiş.Ama babama bakınca benim babam kadar harika mükemmel insan bi daha karşısına çıkarmıydı bilemiyorum.

        Babam çok gururludur adam gibi adam dediğimiz türden.Annemi baba evinden almış ve o günden sonra yaşadığı rahat hayatı ona eksik hissettirmemek için gece gündüz çalışmış.Tabiki başlarda zor olmuş.Annem Gaziantep'te sular kesilince balkondaki karları eritip su yapmış ,100 gram kıyma ile 4 çeşit yemek yapmış.Hatta ben doğduğumda manavdan muz almaya gitmiş manavda anneme muzun yeşillerinden vermiş.Annem de bebeğe yediricem biraz daha olgununu verirmisiniz deyince adam alacağın 2 muz onuda seçiyosun diye çıkışmış.Baba evinde kilolarca muz gören bir insanın çocuğu için bir muz alırken yediği bu sözlerin en büyük tesellisi aşkları olmuş.İşte eski zaman aşkları.Parasızlık onların aşkına hiç etki etmemiş.

        Derken ben yola çıkmışım :) O sırada babamın askerliği bitmiş ve İstanbul'a yerleşmişler.Maltepe'de bütçelerinin yettiği bir ev tutmuşlar.Annem o evi temizleyip ampul takıp ışığını yaktıkları günü hiç unutmuyor.Ben o evde dünyaya gelmişim.Annem rahat doğum yapsın diye Özel Dragos Kliniği seçilmiş.Epudurel o zaman yeni yeni uygulanmaya başlamış ve çok pahalıymış.Ama babam anneme kıyamamış ve onun parasını çıkarmak için Denizli'den getirttiği havlu çarşafları haftasonu pazarlara giderek satmaya başlamış.

      Benim doğumumda 3 yıl sonra kız kardeşim Işıl 'ında ailemize katılması ile 4 kişilk bir aile olmuşuz.Biz evimiz kiraydı ve kendi evimize taşınana kadar bizim ne oda takımımız ne de bir odamız oldu.Kız kardeşimde ben de Maltepe Kazım Tunç İlköğretim Okulunu bitirdik.Ben ilkokulu bitirirken babamın terfi etti ve pazarlama müdürü oldu.Birikimleri ve borçla harçla Maltepe Sahil Yalı Mahallesinde ev aldık.Henüz o yıllarda Maltepe sahili daha doldurulmamıştı ve neredeyse denize sıfır bir eve taşınmıştık :) Ben okulda folklör oynuyordum.Birde Maltepe İlçe korosundaydım.Benim kuzenlerimde Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı keman ve piyano bölümünde okuyordu.Annemlere müziğe ilgisi varsa yetenek sınavlarında şansımı denememi söylemişler.Mimar Sinan 'dan sınav kaydı için içeri ilk girdiğim günü hiç unutamam.Bahçede  gitar çalanlar,tuvalette şancılar.Bahçede Müşvik Kenter elma soyar ,tiyatrocular dizinin dibinde ezber yapar.mayosu,tütüsü ile kantine su almaya koşan balerinler.Yabancı filmlerden çıkmış bir rüya okul sanki.O gün kafaya koydum bende girmeliydim.Ama itiraf ediyorum ben o günkü manzara ömür boyu sürecek şen sazın bülbülleri gibi o okulda herkes eğlenip şarkı söyleyecek sandım :))))

        İşte buraya kadar benim doğma büyüme sürecimin kısa bir özeti.Bir sonraki yazımda konservatuvar maceramı yazacağım .Bir müzisyenanne kolay yetişmiyor.Çok iç açıcı bir okul hayatım olmadı şimdiden uyarayım her yıl en az 2 bütünleme ile biten okul hayatı yazım yakında sizlerle :)))

       Sevgilerimle
 Ahu Kahraman Yıldırım
     @muzisyenanne

1 yorum:

  1. tatatatatataaaaaa çılgın kadın ve çılgınlıkları bizlerle:))sen hep gül hep güldür..sana gülmek yakışıyo..hadi hayırlı olsun bloglama hayatı tekrar:))

    YanıtlaSil