14 Nisan 2016 Perşembe

Geniz Eti Ameliyatı ve Kulağa Tüp Takılması

Lal prenses henüz 5 yaşında.

Son günlerin en trend ameliyatı olan geniz eti ve kulağa tüp takılma operasyonu bizede kısmet oldu .

Lal'in çocukluğundan beri sürekli kulağı ağrır.Ben de çok kulak ağrısı çeken bir çocukmuşum bu yüzden klasik türk anası modeli olarak anasına çekmiş diyerek ağrı kesici verip yatıştırdık aylarca.

 Bazen dozunu aşan ağrılarda doktora gittik antibiyotik verdi.Son günlerde sürekli okulundan arayıp Lal ağlıyor gelin alın demeye başladılar.Ben başlarda naz yapıyor sandım.Bir gece Liv Hospital acile götürdük.Üşütmüş dediler.Ama bu seferki başkaydı asla şuruplar geçirmedi.Yine bir gün okulunda arayıp Lal ağlıyor dediler.Nasıl dersten çıktım ,okula gittim bilemedim.Bu sefer Gayrettepede bulunan kulak burun boğaz üzerine uzman Anatomica hastahanesine gittik.Doç Dok.Kürşat Yelken bizim velimiz.Beni de geçen sene ses teşlerimden ameliyat etmişti.Harika bir doktordur.Ama o gün izinliydi başka bir doktor baktı Lal'e.Geniz eti büyümüş,bu sebeple sümük sıvıları rahat akamadığı için kulağının içine dolmuş.Özellikle sağ kulağı çok ağrıyordu.Hafifte duyu kaybı oluşmya başlamıştı.1 hafta boyunca kullanmamız gereken ilaç ve damlalar verdiler.Bazı aşamalarda ilaçla tedaviside oluyormuş bu işin.Biz ilaçlarımızı aldık 10 gün sonra kontrole gitmek üzere oradan ayrıldık.Ancak Lal bir türlü düzenli kullanmadı ilaçlarını tadını sevmemiş sürekli ağladı.Zaten sağdan soldan okuduğum kadarı ile genelde sonu hep ameliyatla bitermiş bu işin.Bu sebeple kızı ağlatıp zorla içirmedim ilaçları.10 gün sonra Kürşat beye gittik.Sonuç tahmin ettiğim gibiydi.Hemen ameliyat dedi.Ama ilk kontrolümüzü yapan doktoru Lal hiç sevmemişti.Ne yalan söyliyim ben bile sevmedim.Adam çocuklarla iletişimi hiç bilmiyordu.Çıkışta bir tane toka hediye etmekle çocukların kalbi kazanılmıyor doktor amcalar.

   Neyse efendim Kürşat amcasına bayılan Lal hemen ameliyata ikna oldu.Bizim çocuk doktorumuzun adı da Tamer Ünver.Lal ona da bayılır.Hatta bebekken sırf onu görmek için hasta numarası yapmış bizi kandırmıştı.Gece acile gidipte bu benim doktorum değil diye ağlayınca  foyası ortaya çıkmıştı.Yani çocukların hayatına dokunan insanlar ne kadar önemli.Öğretmen,doktor vs.Çocukların affı yok.Sevmezlerse ikna etmeniz çok zor.

    VE AMELİYAT GÜNÜ

Biz bikaç gün önceden Lal 'e nasıl bir ameliyat olacağını anlattık.Ameliyattan önce tesadüfen bizim okulumuzun müdürü Hande öğretmenin oğlu Mete aynı ameliyattan olmuştu.Ben de Mete'ye hediye alıp hastahaneye ziyarete gittim.Ve akıllıca birşey yaparak Lal'i de yanımda götürdüm.Korkulacak bişey olmadığını görsün istedim.Mete'nin baş ucunda bir sürü oyuncak vardı.Lal hemen ben de ameliyattan çıkınca prenses legosu isterim dedi.Anneannesi de yeni mikili pijamalar aldı.

  
    Gece 12 den itibaren yemek yemesi,su bile içmesi yasaktı.Sabah 7.30 da hastahaneye vardık.Odamıza yerleştik.Herkesin odasını süsleyen balonlar takan ben elim ayağım bağlanmış gibiydim.Ne balon ne başka bişey aklım uçmuştu sanki.Anneannemiz zaten bir gece önce bizde kalmıştı.Babaannemiz bizi hastahanede karşıladı.Sonra teyzelerimiz geldi.Lal bayram havasında gibiydi.Ameliyat kıyafetini giydirdiler.İçim çok tuhaf oldu.Çocuklar hasta olmasın.Zor bir ameliyat değildi ama ana yüreği işte o kıyafetle görünce gözlerim doldu.

     Eline serum iğnesi takılırken çok ağladı.Neyseki çabuk sustu.Haklı kız ben de nefret ediyorum o serum iğnesinden.Kan testleri vs derken beklenen an geldi.





Ben ona seni bir tekerlekli yatakla alacaklar çok eğlenceli vs diye anlatmıştım.Sedye gelince korkmadı.Odadan çıkmadan elinden sakinleştirici bir sıvı verdiler.


Sedye ile asansöre binene kadar yüzünde güller açtı.Ama bizi asansöre almadılar.Orada ilk defa gözündeki korkuyu gördüm.Ama ameliyathaneye çıkana kadar uyur dediler.


Asıl zor olan kısmı şimdi başlıyor.45 dakika sonra doktoru geldi.Çok başarılı bir ameliyattı dedi.Geniz etini almışlar.2 kulağına birden tüp takılacaktı ama sol kulağı ameliyatta temizlemişler,sadece sağ kulağına tüp takılmış.Denize girmesinde ,banyo yapmasında sorun yok ancak havuza girerken mutlaka tıkaç takmalısınız dedi.Hatta kendini iyi hissederse 2 gün sonra okula bile gidebilir dedi.Buraya kadar herşey yolunda.Biraz sonra getirirler Lal'i odasına dedi gitti.10 dakika geçti asansörün kapısı açıldı.O gülerek giden kız gitmiş bir canavar gelmiş.Sedyede 2 kişi tutamıyor.Bildiğiniz sinir krizi geçiriyor.Şoka girdim.Kimse bana söylemedi bu şekilde narkozdan çıkacağını.Odaya aldılar bu seferde 5 kişi baş edemedik.Aklımı kaçırıcam sandım.Ödüm patladı.Hatta kayınvalidem sen çok soğukkanlı davrandın afferim dedi.Annem de dediki Ahu şoka girdi.Gerçektende şoka girmiştim.Hiçbirşey söylemeden öpüp saçlarını seviyordum.O ise çığlıklar atarak her yeri tekmeliyordu.Acıyor diye ağlıuordu.Aslında bağırdığı ve ağladığı için acıyormuş.Kaç senedir hiç böyle çaresiz kalmamıştım.1.5 saate yakın çırpındı.Annemi,teyzem,kayınvalidem dışarı çıktı.Biz babası ile sevdik,okşadık.Ben en sevdiği ninniyi açtım.Baktım babası ile daha sakinliyor ben de odadan çıktım.Sonra uyuyakalmış.1 saat sonra günaydın diyerek uyandı.Ben 2. şokumu yaşadım.Bu kadar neşeli uyanmasını beklemiyordum geçirdiği sinir krizinin üstüne.Ama hiç bir şey hatırlamıyor şükür.Sakın sizde korkmayın.

Hediyesini açtı hemen.Aslında prenses legosu istemişti ama bulamadım.Bulduğum minicik lego seti de çok pahalıydı.Bu kocaman  prenses şatosunu minicik lego seti ile aynı paraya aldım.Lal bunuda beğendi.Biraz oynadı sonra acıktım dedi.Ama yemek yemesi yasaktı.
Hemşire kaymaklı dondurma getiridi.Çocukken bademcik ameliyatından çıkınca verirlerdi.Hiç değişmemiş bazı adetler.1 kaseyi yedi.Hemşire seversen yine getiririm dediği için tabi yüz bulan bizim kız hemen 2. kaseyide istedi.2 kase dondurmamızı yiyince rahatladık.Saat 13.30 gibi hastahaneden taburcu olduk.1 hafta boyunca ılık çorba,yumuşak balık,yoğurt,püre vs gibi yiyecekler yemesi gerekiyordu.İştahsız çocuklar için sorun değil ama bizimki maşallah yemek yemeyi pek sever biraz zorlandık.

Ağrısı olur diye ağrı kesici ve bir tanede antibiyotik şurup verdi doktorumuz.Antibiyotik şurup 1 hafta kullanılacak.Ağrı kesici mecbur kalmadıkça kullanmayın demişti.İlk gece 1 kaşık içirdim .Sonra gerek kalmadı hatta ameliyattan 2 sonra okula bile gitti.Hiç kusmadı ateşi çıkmadı.
Ama kusma ve ateş normal kabul ediliyormuş.Tek sorunu bana taktı kafayı.Sen beni ameliyata zorladım,sen beni doktpra götürdün.Sen elimi acıttın.Ah bu anneler ne yapsa yaranamıyor.Ama babasını görünce babişkooo diye yumuşuyor 😂😂😂

     1 hafta sonra kontrolümüz vardı şükür iyileşmiş bile.Kulağına takılan tüp 6 ay içinde kendini atacakmış.Tüp ne işe yarıyor diyenleriniz varsa eğer.Kulağa biriken sıvısı yavaş yavaş dışarıya atmaya yarıyormuş.

    Bize şimdilik geçmiş olsun.Allah çaresiz dert vermesin.Bunlar kolay operasyonlar.Eğer bu ameliyatı olmayı düşünen aileler varsa lütfen korkmasınlar.Her çocukta ayrı tepkiler verebiliyormuş narkoz.Belki sizinki güle oynaya çıkar narkozdan.

Kucak dolusu sevgilerimle.

Ahu Kahraman Yıldırım
@muzisyenanne
Hastahaneden çıkmadan 10 dakika önce şımarmalara başlamıştık bile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder